Des
d'un principi m'ha resultat força difícil decidir-me per un
projecte TIC per tal de treballar amb els alumnes ja que, aquest
curs, tinc un alumnat molt divers i per tant, els objectius a assolir
de cada grup són molt diferents als dels altres. De manera que vaig
pensar que el millor seria treballar una part dels continguts apresos
en aquest curs amb cadascun dels grups. Però atès que m'havia de
centrar en una activitat TIC, vaig pensar que el millor seria
treballar amb els alumnes de l'Aula d'Acollida i els motius van ser
els següents. D'una banda, vaig pensar que tenint en compte la
dificultat d'aprenentatge que poden presentar aquest tipus d'alumnat,
a nivell personal, seria més gratificant el resultat del projecte.
D'altra banda, vaig pensar que seria una manera de continuar el
projecte encetat el curs anterior i com que el títol del meu
portfoli és "Cantem i Contem", vaig pensar que el millor
projecte que podia presentar era un podcast de so.
Del
resultat d'aquest projecte n'estic satisfeta perquè he pogut
interconnectar continguts de llengua; aspectes fonètics,
aprenentatge de lèxic i adquisició de construccions sintàctiques
amb l'aprenentatge de cultura musical del nostre país.El resultat
que n'ha sortit d'aquesta connexió és el podcast sobre la cançó
de "A vegades" de Els Amics de les Arts.
El
podcast l'hem fet sobre aquesta cançó perquè és una de les
primeres que vaig treballar amb aquest grup d'alumnes per tal de
millorar la seva fonètica en llengua catalana. I per tant, l'elecció
ha estat conduïda pel vessant sentimental.
Amb
tot, també he de dir que hi ha una part del projecte que s'ha de
millorar; aquesta fa referència als recursos materials utilitzats
per tal de fer el podcast. Així, l'aspecte tècnic, les
infraestructures de què disposem al centre i la qualitat del material
amb el que treballem crec que ha condicionat el resultat final del
nostre treball. I aquest, evidentment és un aspecte que cal
millorar.
Per
concloure, m'agradaria destacar que el resultat del podcast, tot i
que no tingui la qualitat que esperàvem, és un treball que ha fet
perdre la vergonya als alumnes, uns alumnes que sovint arriben amb
molts prejudicis perquè no saben parlar la nostra llengua i crec que
aquesta activitat els ha ajudat a treure's les manies, a créixer com
a presones, a tindre contacte amb les noves tecnologies i conèixer
nous recursos, que n'estic segura que faran servir a les seves cases
sempre que puguin. I a mi, com a professora, m'ha satisfet molt
perquè he vist crèixer la motivació dels meus alumnes per
aprendre la nostra llengua i per fer activitats conjuntes.
Mirant
més enllà, em plantejo nous objectius a partir d'aquesta activitat
com per exemple posar cara i ulls a aquests nens del senegal, del
marroc, d'anglaterra... que heu escoltat i per tant, un proper
objectiu seria confeccionar els seus propis vídeos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada